آخرین اخبار

چشمک آژانس به قیمت دلار و بازار سکه/ سکه خیز برداشت

اقتصادنیوز: برخی از فعالان بازار معتقد بودند در صورتی که نرخ دلار بالای مرز مقاومتی ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان قرار بگیرد این امروز ممکن است موجب وردود تقاضای جدید به بازار شود و به تبع آن نرخ دلار وارد کانال ۳۳ هزار تومان شود. از سوی دیگر برخی از معامله گران باور داشتند بازارساز احتمالا اجازه کانال شکنی به دلار را نخواهد داد.

اشتراک گذاری
19 مهر 1401
کد مطلب : 3479

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار امروز سه شنبه ۱۹ مهر ماه برخلاف روز گذشته بالا رفت. بازیگران ارزی امروز به سمت مرز مقاومتی  ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان حرکت کردند اما نتوانستند به این مرز برسیند . نرخ دلار عصر امروز در محدوده ۳۲ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسید . 

دلار تهران به مرز حساس رسید

برخی از فعالان بازار معتقد بودند در صورتی که نرخ دلار بالای مرز مقاومتی ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان قرار بگیرد این امروز ممکن است موجب وردود تقاضای جدید به بازار شود و به تبع آن نرخ دلار وارد کانال ۳۳ هزار تومان شود. از سوی دیگر برخی از معامله گران باور داشتند بازارساز احتمالا اجازه کانال شکنی به دلار را نخواهد داد. 

عده ای از معامله گران می گفتند که گزارش جدید آژانس درباره فعالیت‌ هسته‌ای ایران نرخ دلار را صعودی کرد. خبرگزاری رویترز نوشته درگزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که این خبرگزاری آن را رویت کرده، آمده است که ایران در حال توسعه توانمندی‌هایش برای غنی‌سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته در تاسیسات زیرزمینی نطنز است و در حال حاضر قصد دارد از برنامه قبلی‌اش فراتر برود.

برخی از تحلیلگران ارزی با اشاره به این خبر می گفتند احتمالا تنش بین ایران و غرب بیشتر شود و نرخ دلار در واکنش به همین خبر  آرایش صعودی به خود گرفت.

پیام دلار هرات و سلیمانیه به تهران

البته برخی از فعالان بازار دلیل رشد قیمت دلار تهران را  ناشی از صعود اسکناس آمریکایی در هرات و سلیمانیه می دانستند. 

نرخ دلار در بازار هرات امروز از مرز مقاومتی ۳۲ هزار و۲۰۰ تومان بالاتر رفت.  دلار هرات امروز بالای سقف دیروز قرار گرفت.با عبور دلار از مرز مقاومتی یاد شده تقاضای جدید  وارد بازار شد و اسکناس آمریکایی به سمت نیمه کانال ۳۲ هزار تومان حرکت کرد. نرخ دلار هرات عصر امروز ۳۲ هزار ۴۲۰ تومان بود. این قیمت در مقایسه با دیروز ۳۰۰ تومان بالاتر بود.

در سلیمانیه هم معامله گران تا نزدیک کانال ۳۳ هزار تومان پیشروی کردند . نرخ دلار سلیمانیه به سطح ۳۲ هزار و ۹۲۰ رسید و این درحالی است که روز گذشته قیمت دلار  در بازار یاد شده ۲۰۰ تومان کاهش را تجربه کرد و به روی ۳۲ هزار و ۶۰۰ تومان قرار گرفته بود. 

رشد نرخ حواله درهم 

از سوی دیگر نرخ حواله درهم امروز به سمت بالا جهش پیدا کرد و موتور محرک افزایشی ها دلار شد. نرخ حواله درهم امروز تا نزدیک ۹ هزار و ۱۰۰ تومان بالا رفت. 

قیمت درهم عصر امروز در حدود ۹ هزار و ۲۰ تومان معامله شد که در مقایسه با دیروز تقریبا ۷۰ تومان بالاتر بود. نرخ برابری درهم به دلار بالای ۳۳ هزار و ۱۰۰ تومان بدست آمد. همین امروز موجب شده انتظارات برای دلار در تهران صعودی باشد . 

دلار رسمی سکته کرد 

البته قیمت دلار رسمی چند روزی است که سکته کرده است و بازار ساز  نرخ دلار را در یک محدوده خاص زندانی کرده است. قیمت دلار متشکل از سه شنبه هفته گذشته تا امروز در محدود ۲۸ هزار و ۷۴۰ تومان متوقف شده است. دلار صرافی ملی همین سرنوشت را  دارد.قیمت خرید دلار آمریکا در صرافی ملی  ۲۸,۵۹۶ (بیست و هشت هزار و پانصد ونود و شش تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا  ۲۸,۸۸۳(بیست و هشت هزار و هشتصد و هشتاد و سه تومان) اعلام شد.

قیمت طلا نزولی شد 

قیمت اونس طلا امروز با ۱۶۷۰ دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار عصر امروز ۲ هزار و ۴۰۰ تومان پایین تر از روز قبل معامله شد. فلز زرد رنگ داخلی امروز در محدوده ۱ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید . 

قیمت سکه نزدیک ۱۵ میلیون تومان 

قیمت سکه امامی امروز رشد کرد. هر قطعه از این فلز گران بهای داخلی امروز در محدوده ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان  معامله شد. البته عده ای از معامله گران مدعی بودند که قیمت سکه وارد کانال ۱۵ میلیون تومان هم شده است.این قیمت در مقایسه با دیروز ۱۰۰ هزار تومان گران تر بود.ارزش ذاتی سکه امروز ۱۲ میلیون و ۸۵۶ هزار تومان بود. حباب سکه هم در محدوده ۱۶ درصد بدست آمد. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − سه =